{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

ثبت نام دانش آموزان در مدارس کشور ۴۰هزار نفر کاهش یافت

ثبت شده در: 1394/06/31 مشاهده: 57     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- مشاور معاون سواد آموزی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال جدید یک‌میلیون و ۵۰ هزار نفر دانش آموز به مدرسه می روند که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ هزار نفر کمتر ثبت نام کردند.

به گزارش گاما به نقل از مهر، ابوالحسین حیدری تفرشی قبل از ظهر سه شنبه در مراسم زنگ شکوفه‌ها در جمع خبرنگاران،  تعداد دانش آموزان در کشور را بیش از ۱۲ میلیون نفر عنوان کرد و افزود: در سال جدید یک‌میلیون و ۵۰ هزار نفر دانش آموز به مدرسه می روند که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ هزار نفر کمتر ثبت نام کردند و حدود ۵۰۰ هزار پیش دبستانی نو آموز در کل کشور حضور دارند که امسال ثبت نام شده‌اند.

وی اظهار داشت: بیشتر ثبت نام‌ها در دوره متوسطه اول و دوم است و همچنین در دوره ابتدایی همه کلاس‌ها دارای معلم هستند و با تلاش‌های صورت گرفته امسال کلاس بدون معلم نداریم.

استان ایلام حدود ۱۸۶ معلم مازاد نیاز استان دارد

مشاور معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش بیشترین کمبود معلم را در دوره متوسطه عنوان کرد و گفت: در استان ایلام حدود ۱۸۶ معلم مازاد نیاز استان حضور داشتند و بیشترین نیاز در استان‌های سیستان و بلوچستان و استان‌های اطراف تهران بود که به کمک آموزش‌وپرورش این نیازها رفع شد.

تفرشی با توجه به شناسایی افرادی که به سن مدرسه رسیده‌اند، افزود: به کمک ثبت احوال ۹۸ درصد از افراد شناسایی‌شده‌اند که میزان ۲ درصدی به دلایلی دارای شناسنامه نیستند یا افرادی هستند که دارای دو ملیت متفاوت هستند و همچنین فرزندان کار جزو این افراد خاص محسوب می‌شوند.

ارائه خدمات به ۱۱۰ دانش‌آموز استثنایی در کل کشور

وی در خصوص دانش آموزان استثنایی در همه نقاط کشور گفت: حدود ۱۱۰ دانش‌آموز استثنایی در کل کشور شناسایی و ارائه خدمات می‌شوند.

تفرشی افزود: تعداد مدارس دارای زیر پنج نفر  دانش‌آموز در کشور ۱۰۵ مدرسه است که به همه آنها دارای معلم و کلاس درس هستند.

مشاور معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش تعداد بی‌سوادان و کم‌سوادان را در کشور ۱۰ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد بی سواد و کم سواد در بین همه مقاطع سنی وجود دارند.

طراحی کتب جدید کمک آموزشی برای بی سوادان و کم سوادان

تفرشی گفت: برای بی‌سوادان  و کم‌سوادان در دولت جدید کتابی را تدوین کردند و در کنار کتاب‌ها، کتاب‌های کمک‌آموزشی و ماهنامه‌های در این خصوص به افراد کم‌سواد و بی‌سواد شناسایی‌شده در جلو درب منزل تحویل داده می‌شود.

وی از در تصویب مصوبه‌ای در خصوص افراد بی‌سواد در مجلس خبر داد و اظهار کرد: از سال ۹۵ به افراد بی‌سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هیچ‌گونه مجوز کسب و گواهی‌نامه صادر نمی‌شود.